śląskie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem:
Zespół Szkół Technicznychw Ustroniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.zstustron.edu.pl
Data publikacji strony internetowej: 2019-03-24
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2019-03-24
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2024-03-20
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 2025-02-17
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem:
• Niektóre zdjęcia i grafiki na stronie nie posiadają prawidłowego opisu alternatywnego lub nie posiadają go wcale.
• Niektóre elementy interaktywne nie posiadają możliwości aktywacji.
• Niektóre elementy strony nie posiadają prawidłowego współczynnika kontrastu.
• Elementy na stronie internetowej, które są klikalne za pomocą myszy, nie są dostępne do nawigacji za pomocą klawiatury oraz nie mają przypisanej funkcjonalności działającej również dla użytkowników korzystających z klawiatury.
• Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.
• Niektóre infografiki nie posiadają alternatywy w postaci pliku pdf.
• Niektóre animacje występujące na stronie nie posiadają możliwości ich zatrzymania w celu zwiększenia czasu na zapoznanie się z treścią.
• Linki nie mają rozpoznawalnego tekstu
Nadmierne koszty:
• Brak informacji.
Treści nieobjęte przepisami:
• Brak informacji.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Wojciech Nawrocki , adres e-mail: wojciech.nawrocki@zstustron.edu.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: +48 785 916 053 .
Informacja zwrotna
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać:
• dane osoby zgłaszającej żądanie,
• wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
• sposób kontaktu.
Jeżeli osoba zgłaszająca żądanie potrzebuje informacji w alternatywny sposób, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje wnoszącego żądanie o terminie realizacji, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie ma prawo złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
• Wojciech Nawrocki
• ul. 3 Maja 15, 43-450 Ustroń
• wojciech.nawrocki@zstustron.edu.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny IDcom Group Sp. z o.o.. Wyniki badania przedstawia raport z audytu.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: KatarzynaKałuża
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Katarzyna Kałuża,dyrekcja@zstustron.edu.pl ]. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu785916053. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie budynku:
Brak tłumacza języka migowego oraz oznaczeń dla osób niewidzących. Istnieje możliwość skorzystania z pomocy pracownika szkoły.
Dostosowanie wejść do budynków:
Wejścia do budynku są szerokie, istnieje możliwość przejazdu osoby poruszającej się przy pomocy wózka inwalidzkiego.
Dostosowanie korytarzy:
W budynku są szerokie hole, korytarze dochodzące do klas. Istnieje
Dostosowanie schodów:
Przy schodach zamontowane są poręcze. Schody zostały oznaczone taśmami kontrastowymi. Schody są wygodne, dwubiegowe.
Dostosowanie wind:
W budynku nie ma wind.
Dostępność pochylni:
W budynku nie ma pochylni.
Dostępność platform:
W budynku nie ma platform.
Dostępność tyflomap:
W budynku nie ma tyflomap.
Dostosowanie parkingów:
Przy budynku jest parking z wyznaczonym miejscem dla osób z niepełnosprawnościami.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystentem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Dostępność tłumacza języka migowego:
W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Dostępność informacji głosowych:
W budynku nie ma możliwości skorzystania z informacji głosowych.
Dostępność pętli indukcyjnych:
W budynku nie ma zamontowanych pętli indukcyjnych.
Rejestr zmian
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 września 2020 08:46
Dokument wprowadzony do BIP przez: Katarzyna Kałuża
Ilość wyświetleń: 2256
28 marca 2025 10:07 (Katarzyna Kałuża) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
28 marca 2025 10:07 (Katarzyna Kałuża) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
28 marca 2025 10:07 (Katarzyna Kałuża) - Dodanie załącznika [wynik_badania_dostepnosci.pdf] do deklaracji dostępności.